Succes moet je niet
willen verhinderen.

Zelfbewust de prijs verkopen

De prijs, op een gegeven moment moet u de klant de prijs noemen. En u weet dat de klant gaat reageren: poeh, zozo, dat kan zeker wel voor minder. U moet de klant vertellen dat uw product of dienst in prijs verhoogd is. U weet dat de klant hem er bij gaat halen: de concurrent. Hoe verkoopt u zelfbewust de prijs? Wat kunt u doen om de prijs als vanzelfsprekend te maken?

Het incompany seminar “Zelfbewust de prijs verkopen” wordt samengesteld op basis van uw specifieke ondernemingssituatie en doelstellingen. Het seminar daagt u uit om uw eigen ondernemingsstrategie en uw klantrelaties te reflecteren, uw huidige prijsstrategie te overdenken, en uw verkoop en onderhandelingstactiek en -vaardigheden te verbeteren. Uiteindelijk zult u met betere prijzen een beter resultaat behalen.

Gelukkig zijn klanten zijn net echte mensen. Dat maakt de omgang met klanten verwarrend eenvoudig.

Inhoud
Het eerste deel van het seminar gaat over de weg naar betere prijzen. Waarom betere prijzen tot meer verkopen leiden. Welke uitwerking hebben betere prijzen op uw resultaat en waarom een hogere prijs vooral ook voor uw klant positief is. Een hogere prijs of een prijsverhoging is eigenlijk nog zo gek niet.
Het fenomeen prijsdruk komt ook aan bod. Waardoor ontstaat prijsdruk en is prijsdruk wel altijd echte prijsdruk. Welke rol speelt u zelf, uw gedrag en uw overtuigingen in het geheel oftewel wat overtuigt klanten echt.

Het tweede deel gaat over het prijsgesprek. “Het beste prijsgesprek voert diegene die het lukt het te vermijden.” Aan bod komen de belangrijkste basisregels voor uw persoonlijk onderhandelingssucces. Hoe kunt u de prijswaarneming beïnvloeden? Hoe werkt uw persoonlijke instelling door op uw onderhandelingen? Hoe gaat u om met bezwaren en tegenwerpingen en verzekert u zich van een optimaal resultaat. Kortom, welke elementaire vaardigheden beïnvloeden het verloop en het resultaat van de onderhandelingen.

Methodiek
Het seminar is grotendeels interactief, met eigen en groepspresentaties, discussies, het delen van praktijkvoorbeelden en ervaringen en oefeningen met feedback. Doordat de inhoud direct aan de situatie van uw onderneming gerelateerd is, zullen de deelnemers het geleerde direct in de praktijk kunnen brengen.
Het seminar is gegarandeerd PowerPoint vrij.
Het optimale aantal deelnemers ligt bij ongeveer 12 personen. De deelnemers kunnen dan intensief participeren en er kan ruimschoots aandacht geschonken worden aan de (eigen) praktijksituatie.

Voor meer informatie en/of boekingen, neem contact op via +31 6 2279 6617 of per e-mail.

 

“Een hogere prijs is zo gek nog niet. Hogere prijzen spreken namelijk voor zich.
Is uw prijs lager, dan moet u vaak uitleggen waarom.”

Recente blogs


 
 
social-twitter   social-twitter

Contact gegevens

  • Adres: Baakhoven 1a
                  6114 RJ  Susteren
  • Tel:       046 449 7346
  • GSM:    06 2279 6617
  • Email:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
imonkeys seo webdesign li