Hoe beïnvloedt digitalisering (Industrie 4.0, Blockchain) uw bedrijf, uw strategie en uw omgang met klanten? Hoe pakt u de uitdagingen van de transitie van analoge processen naar een zakelijke digitale netwerk organisatie? Wederom wordt uw onderneming en bedrijfscultuur geconfronteerd met ingrijpende omntwikkelingen. U zult een nieuw business model moeten creëren, wellicht een nieuw organisatiemodel.
Uw wereld verandert. Uw relatie met leveranciers en klanten, maar ook uw bedrijf, uw ondernemingsstructuur, uw gehele organisatie zal revolutioneren. Digitale transitie wordt tot een gedwongen innovatie. Uw optie tot veranderen wordt een verplichting tot veranderen.
Wat moet een manager daarbij kunnen? Duidelijk is, steeds meer. Hij moet leiden, managen, verkopen, onderhandelen, projecten leiden, conflicten managen, netwerkstructuren ontwikkelen. Hij moet leveranciers, supply chains en tegelijkertijd klanten en waardeketens begrijpen, en ook technologie. Hoe gaat u om met deze toekomst?
In zijn lezingen provoceert Klaas Meekma, altijd op waarderende wijze, uw denken en uw gedrag. Op een manier die bij uw organisatie past motiveert hij uw focus op de toekomst, zodat u overtuigt klantgericht in een nieuwe gedigitaliseerde wereld winstgevende klantrelaties opbouwt.